Jak správně psát úřední dopisy

21.07.2014

Pokud jsme nuceni nějakým způsobem komunikovat s úřady (obecní úřad, krajský úřad, stavební úřad, policie, apod.) nezapomeňte že "Jakse do lesa volá, tak se z lesa ozývá". Úředník nebo úřednice, pravděpodobně za Váš problém nezodpovídá a je tudíž zbytečné si ná ní vylévat zlost, být vulgární, případně jakýmkoliv jiným způsobem projevovat emoce. Pokud už tedy úřadům píšeme, oprostěte se od emocí, argumentujte věcně a stručně a snažte se psát pokud možno spisovnou češtinou. Jedna ze zásad také je, nepište dopis psacím písmem, ale předem si dopis připravte v počítači, dokument si projeďte kontrolou pravopisu a následně si jej vytiskněte, podepište (podpis narozdíl od celého dopisu píšeme ručně), vložte do obálky a zašlete danému úřadu (vždy doporučujeme zasílat takový dopis doporučeně a lístek z pošty si schovat). Pokud by Vás zajímal vzor takového dopisu, přejděte na následující článek zde.

Související články

Diskuse

Jméno:
Text:
Loňský rok:
1. tudíš!! 27.03.2016 16:14h
snad nemyslíte vážně!!
Zobrazena strana 1 z 1 celkem