https://www.high-endrolex.com/24
https://www.high-endrolex.com/24
https://www.high-endrolex.com/24
https://www.high-endrolex.com/24
Jak správně navrhnout web | JakSprávně.cz

Jak správně navrhnout web


Určete si cíl a metriky webu

Ještě před samotnou tvorbou je tedy nezbytné si ujasnit, co je cílem webu. Má něco prodávat, informovat, nebo má být jen prostředkem pro propagaci vaší značky? Na základě tohto cíle si budete moci definovat metriky, které vám později prozradí, zda váš web funguje tak jak má, nebo ne. V případě prodejního webu můžete plnění cílů vyhodnocovat podle počtu provedených transakcí, průměrné hodnoty transakce, nebo množsví opakovaných transakcí u jednoho zákazníka. Záleží jen na vás, jaký cíl si dopředu stanovíte a který pro vás má větší význam.

Poznejte svou cílovou skupinu

Máte jasno v tom, kdo váš web bude navštěvovat, nebo kdo na něm bude nakupovat? Že, ne? Pojďme si to tedy ujasnit, protože definice těch, kteří jsou právě v produktivním věku v žádném byznysu neobstojí. Začněte poznávat svůj produkt, poslouchat své zákazníky a poznávejte blíž jejich potřeby, jedině takto zjistíte, pro koho chcete web vytvořit.

Důležitým parametrem přo tvorbě cílovky je také rozhodovací proces vašich potencionálních zákazníků a co v něm hraje hlavní roli. Může se jednat o cenu, kvalitu, rychlost nákupu, trvanlivost výrobku, nebo další různé vlastnosti produktu, či služby. Jak tyto parametry odhalíte? Naslouchejte a ptejte se. Takto se dozvíte informace, které zákazníky zajímají v souvislosti s předmětem vašeho podnikání.

Vytvářejte web pro skupinu lidí, jejichž prefernce odpovídají parametrům vašeho produktu. Pokud je váš výrobek levný, zaměřte se na skupinu, pro kterou je při nákupu rozhodujícím faktorem cena. Zjistěte jejich další požadavky a podle nich sestavte hlavní prodejní argumenty. Tyto informace pak přesvědčí zákazníky zakoupit produkt na vašem webu a ne u konkurence.

Zákazník, který slyší na cenu například rád zaplatí rovnou kartou přes internet, zaujme ho neformální styl komunikace a chce vědět, kdy mu bude produkt doručen. Jak zanalyzujete svou cílovou skupinu a poznáte tak svého zákazníka se dozvíte také na bezplatné konzultaci webu.

Rozhodněte se pro ten správný web

V dnešní době je široké spektrum možností, jak si vytvořit vlastní web za pár stovek, nebo si jej nechat vybudovat externí firmou na míru. Jistě ale tušíte, že pokud si necháte vytvořit web na míru, tahle skutečnost se výrazně promítne do jeho ceny. Naopak, pokud zvolíte cestu open source redakčního systému, kde si většinu práce budete muset udělat sami, bude vám realizace podstatně déle trvat a budete jí muset věnovat dostatek trpělivosti a času.

Ještě než se ale rozhodnete, měli byste vědet v jak silném konkurenčním prostředí se pohybujete. Pokud je váš produkt jedinečný a zákazníci po něm prahnou už od první zmínky na sociálních sítích a nemáte skoro žádnou konkurenci, můžete si dovolit zvolit levnější variantu webu. Ta v tomto případě nebude ani potřebovat velké investice do marketingu.

Pokud ale víte, že váš produkt má silnou konkurenci a přivézt zákazníka na váš web bude i zásluha reklamních kampaní, rozhodně se vyplatí do webu investovat a nechat si jej zhotovit na míru. V tomto případě se vyplatí porozhlédnout po odborníkovi, který vám pomůže se strategií webu, uživateskou použitelností a s kvalitní grafikou. Takovým je i webdesignové studio Liquid Design, které se specializuje na návrh webových stránek a tvorbu webových stránek v Brně.

Wireframe, prototyp

Zbývá už jen návrh zhmotnit nejlépe ve formě wireframů (Wikipedia). Protože jen snové představy a slova vám k návrhu nebudou stačit, hoďte návrh na papír. Vaše představy se tak utříbí a můžete si jej dopodrobna rozkreslit a rozpracovat. Je na vás jakou formu, či nástroj využijete. Nejjednodušší je využít prototypovací nástroj (doporučujeme celkem levný s kvalitní Moqups), který je k tomu přímo určený. Pokud upřednostňujete tužku a papír, nebojte se ji použít. Na jednodušší vyhotovení wireframů to často velmi dobře poslouží. Má však své nedostatky a výsledek pak nemůžete prakticky využít jako klikatelný prototyp.

At už se rozhodnete pro cokoliv, ve wireframech a prototypech používejte vždy reálné texty. Pro každou stránku si definujte konkrétní smysl a na stránce rozmístěte elementy, které jsou na ní potřebné k uskutečnění cíle. Vše ostatní je nepotřebné a klidně se toho neváhejte zbavit.

Návrh nezapomeňte podrobit uživatelskému testování.

A jak může takový prototyp webu taky vypadat?

Související články

Diskuse

Jméno:
Text:
Loňský rok:
Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem