Jak správně běhat

10.02.2013

Rozcvička

Zahřátí a protažení svalů před začátkem běhání je zásadní pro prevenci úrazů. Mělo by trvat 5 až 10 minut, svaly by se měly dostatečně protáhnout a zahřát.

Stůjte tak, aby vaše tělo bylo uvolněné, ale ne shrbené. Snažte se udržet ramena a paže volně a zároveň zachovat rovná vaše záda.

Dýchání

Dýchejte rovnoměrně, důležité je dýchat pravidelně a poskytovat tak tělu rovnoměrně kyslík. Je jedno zda dýcháte nosem nebo pusou. Pokud správně dýchate, měli byste být schopni bez větších obtíží vést konverzaci s vaším běžeckým partnerem. Pokud nemůžete, pravděpodobně běžíte nad vaše možnosti. Většině lidí vyhovuje tempo 2 kroky, nádech, 2 kroky, výdech.

Pohyb při běhu

Dívejte se dopředu
Držte hlavu v neutrální poloze, nedívejte se ani nahoru, ani dolů, ale přibližně 30m před vás (to platí při běhání v přírodě, při běhání na pásu se hlavně snažte nedívat na nohy).

Držení rukou
Je dobré vědět jak správně držet ruce u těla, ruce by neměly svírat v lokti menší úhel než 90°, 110° pro dlouhé vzdálenosti. Kmitejte vždy jednou paží dopředu, druhou dozadu tak, aby byly v opačné poloze oproti nohám, to by vám mělo pomáhat v pohybu a pomáhat tělu před zkroucením.  Pohybovat by se mělo celou paží, ne pouze předloktím. Dejte si pozor, aby ruce nešly šikmo před vaše tělo, měly by se pohybovat rovně, podél těla, lokty co nejblíže trupu. Pěsti by neměly být moc sevřené.

Postupně zvyšujte rytmus běhu, země byste se měli dotknout přibližně 185x za minutu.

Vychladnutí po běhu

Po ukončení běhu se snažte pomalu doklusat, postupně přejít do chůze a zhruba 5 minut se projděte, to umožní vrácení se dechu a tepu do normálu.

Související články

Diskuse

Jméno:
Text:
Loňský rok:
Diskuse neobsahuje žádný příspěvek
Zobrazena strana 1 z 1 celkem